Yuhanna 5. Bap
1 Bunlardan sonra, Yahudilerin bayramı vardı, İsa Yeruşalim’e gitti. 2 Yeruşalim’de koyun kapısının yanında, İbranicesiyle Beytzata* denen, beş kemerli bir havuz vardı. 3 Bunların içinde hasta, kör, topal, kurumuş olanlardan bir kalabalık yatmaktaydı. 4 Çünkü bir melek vakit be vakit havuza iniyordu ve suyu karıştırıyordu, suyun karışması ardından ilk giren kimse hastalığı ne olursa olsun şifa buluyordu.*5 Otuz sekiz yıldır hastalık yaşayan bir adam oradaydı. 6 İsa onu yatar vaziyette görüp, halihazırda uzunca bir süredir hasta olduğunu bilerek kendisine “Şifa bulmak ister misin?” dedi. 7 Hasta adam ona cevap verdi “Efendim, su çalkalandığında beni havuza koyacak kimsem yok, ben gelecekken başka bir kimse benden önce iniyor.” 8 İsa ona “Kalk, döşeğini topla ve yürü.” dedi. 9 Adam anında iyileşti, ve döşeğini toplayıp yürüdü.
O gün Şabat günüydü. 10 Bu yüzden Yahudiler iyileştirilen adama “Bugün Şabat günü, döşeğini toplamak senin için caiz değildir.” dediler. 11 Fakat o onlara cevap verdi, “Beni iyileştiren o kişi bana ‘Döşeğini topla ve yürü’ dedi.” 12 Bunun üzerine ona sordular “Sana topla ve yürü diyen adam kim?” 13 Fakat iyileşen adam kim olduğunu bilmiyordu, çünkü orası kalabalıkken İsa uzaklaşmıştı.
14 Bundan sonra İsa mabette onu bulup kendisine “İşte sağlığına kavuşmuşsun, bundan sonra günah işleme ki başına daha kötü bir şey gelmesin*.” dedi. 15 Adam gidip Yahudiler’e onu iyileştirenin İsa olduğunu haber verdi. 16 Bundan dolayı Yahudiler bunları Şabat gününde yapması dolayısıyla İsa’ya eziyet ediyorlardı. 17 Fakat İsa onlara karşılık verdi “Babam bugüne dek hep çalışmaktaydı, ben de çalışıyorum.” 18 Bunun üstüne sadece Şabat’ı bozmakla kalmayıp ayrıca Allah’ın kendi babası olduğunu söyleyerek kendisini Allah’a eşit kıldığından, Yahudiler onu öldürmeyi daha çok istemekteydiler.
19 Böylece İsa cevap verip onlara dedi “Hakikaten, hakikaten size söylüyorum, Oğul Baba’nın yapmakta olduğunu gördüğü şey dışında kendiliğinden hiçbir şeyi yapmaya kadir değildir. Çünkü o ne yaparsa oğul da onların aynısını yapar. 20 Çünkü Baba Oğlu sever, ve kendi yaptıklarını ona gösterir, ki siz şaşırasınız diye ona bunlardan daha büyük işler gösterecektir. 21 Baba’nın ölüleri kıyam ettirip hayat verdiği gibi, Oğul da dilediği kimseye öyle hayat verir. 22 Çünkü Baba kimseyi yargılamaz, bütün yargıyı Oğla vermiştir, 23 ki hepsi Baba’ya hürmet ettikleri gibi Oğla da hürmet etsinler. Oğla hürmet etmeyen, onu gönderen Baba’ya hürmet etmez. 24 Hakikaten, hakikaten size diyorum ki kelamımı dinleyip beni gönderene iman eden ebedi hayat sahibidir, ve yargıya gitmez fakat ölümden hayata geçmiştir.
25 Hakikaten, hakikaten size diyorum ki saat geliyor ve şu andır, ki ölüler Allah Oğlunun sesini işitecekler, ve işitenler yaşayacaklar. 26 Çünkü Baba’da bizzat hayat olduğu gibi, Oğla da öyle bizzat kendisinde hayat vermiştir. 27 Ayrıca ona hükmetme yetkisini de vermiştir, ki o insanoğludur. 28 Buna şaşırmayın çünkü kabirlerdekilerin onun sesini işitecekleri saat geliyor. 29 İyi işler yapanlar hayatın dirilişine, rezil şeyler yapanlar yargının dirilişine çıkacaklar.
39 Ebedi hayatın onların içinde bulunduğunu zannettiğinizden külliyatlarınızı inceden inceye araştırıyorsunuz, fakat onlar da benim hakkımda şahittirler. 40 Siz hayatınızın olması için benim nezdime gelmeyi istemiyorsunuz.
41 İnsanlardan gelecek övgüyü kabul etmem. 42 Fakat sizi bilirim, bizzat içinizde Allah sevgisi yoktur. 43 Ben Babamın namıyla gelmiş olsam da beni kabul etmiyorsunuz. 44 Sizler nasıl iman etmeye güç yetirebilirsiniz? Birbirinizden aldığınız izzeti kabul etmektenize rağmen tek olan Allah’tan gelen izzeti aramıyorsunuz.
45 Benim sizi Baba’nın nezdinde suçlu sayacağımı zannetmeyin, sizi suçlu sayan ümit bağladığınız Musa’dır. 46 Çünkü eğer Musa’ya iman etseydiniz, bana da iman ederdiniz, ki o benim hakkımda yazmıştır. 47 Eğer onun yazılarına iman etmiyorsanız, benim söylediklerime nasıl iman edeceksiniz?”
30 Ben kendi başıma bir şey yapmaya kadir değilim, duyduğum gibi yargılarım, ve benim yargım adildir, ki ben kendi irademi değil beni göndermiş olanın iradesini ararım. 31 Ben bizzat kendime şahitsem, şahitliğim hak değildir. 32 Benim hakkımda şehadet etmekte olan başkasıdır, ve bilirim ki benim hakkımda ettiği şehadet haktır. 33 Siz Yahya’nın yanına gönderdiniz, ve o hakikate şehadet etti. 34 Fakat ben insandan gelen şehadeti kabul etmem. Bunları size söylüyorum ki kurtulabilesiniz. 35 O yanan ve nur saçan bir kandildi, sizler bir süreliğine onun ışığında sevinmek istediniz. 36 Fakat benim sahip olduğum şahitlik Yahya’nınkinden büyüktür, çünkü babanın başarayım diye bana verdiği işler, o yaptığım işler beni Baba’nın göndermiş olduğuna dair hakkımda şehadet eder. 37 Beni gönderen Baba da bizzat benim hakkımda şehadet etmiştir. Siz ne herhangi bir zamanda onun sesini işittiniz, ne de onun suretini gördünüz. 38 Ve sizde, üstünüzde yer tutacak halde onun kelamı yoktur. Ki onun göndermiş olduğu kişiye iman etmiyorsunuz.